Det gick !

Idag Tränade jag och Franz bommar . Först tänkte jag att nej jag kanske bara ska rida , det kom in lite folk. Men va fasiken det fanns bommar framme och ett litet hinder , hade dessutom med mig stöd från marken så de kunde egentligen inte gå fel. 
Började jobba travbommar och redan intill första bommen kände jag att han var spänd . Men jag har ett litet knep, jag tänker 1,2,1,2,1,2.. Släpper inte iväg honom utan bara hittar min takt så hittar Franz sin takt. 
Redan efter andra gången över bommarna var han avspänd och väldigt fin i takt och form! Fortsatte jobba bommarna i båda varven och la även in galopp efter bommarna. 
Tänkte först nja ska jag ta hindret , men i det ögonblicket kastade jag bort den tanken och bestämde mig för att inte ge upp! Jag hade ju faktiskt fått lite skinn på näsan och lite beslutsamhet sen igår så de är klart de ska gå!
och tänka sig det gick ju , lite studsboll när jag tog första hoppet. Men sedan blev de mindre studs och mer fokus framåt , hoppa kan han verkligen ! Han tog i och hoppade verkligen högt .  Nu vet jag (eller har vetat från första början) att det är mycket jobb, att de är nöta nöta som gälleR. Och jag kommer göra de , nu ska vi tillsammans bli starkare. 
i helgen är de träning för Emma Emanuelsson , tror de blir en dag med Franz och en dag med Sten! Känner mig beslutsam och taggad för att de ska blir som jag vill! 
 
 
Bästis Malin och Franz ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0