Trevlig helg !

Så kom äntligen helgen ! Men just nu känns de egentligen inte som någon större skillnad , vardag - helg - helg - vardag ? 
Tycker tiden rinner i iväg vad de än är för dag . Önskade ibland dygnen hade mer timmar så kunde man njuta lite extra av dom goda stunderna . Jag upplever att man gärna vill ha mer utav dagarna när man har barn ! Jag vill vara med mina barn så mycket som de bara går .. har turen att jag fått spendera väldigt mycket tid tillsammans med mina barn för att jag jobbat hemma. Jobbar som dagmamma så mina egna barn har fått vara med i barngruppen och fått vara hemma . Snacka om omställning när äldsta sonen började skolan ! Passa tider och vara borta på fritids på eftermiddagarna.. Det vart nog mest jobbigt för mig måste jag nog erkänna ! Han trivs som fisken i vattnet och vill knappt följa med hem . Önskade han kunde komma springa med öppna armar , men kanske de är något positivt att han verkligen känner sig trygg Och trivs !  försöker intala mig de iaf .. 
 
Liver rullar iväg med en rasslig fart har jag ju kommit fram med. Mest i mitt liv består av jobb hästar och familj! Det är nog i den ordningen , jag jobbar , rider och sköter mina hästar . Sedan kommer jag hem till min underbara lilla familj som alltid är så stöttande ( kanske inte äldsta pojken ) 
hoppas bara man ska få in någon slags rutin i vardagen , har nog aldrig varit då strukturerad av mig. Vill gärna vara de men har de knappt i mig. Är nog mer slarvig och glömsk av mig . Men ja alla kan väl inte vara perfekta då vore de väl lite tråkigt 😄
 
Imorgon är de tävling . Jag längtar tills jag kan starta , men samtidigt har jag inte längre något jätte sug . Men jag tycker de är så roligt att bara vara på tävling , många är så trevliga och alla är där av samma sak. vi älskar hästar och våran idrott !! 

men snart är vi ute och tävlar . Och tänka sig att jag har två hästar att tävla då. Sten är snart ute på banan igen, de sa veterinären på vårat återbesök i torsdags . Kändes verkligen som ett halleluljamoment nu jäklar ska vi träna och bygga muskler ! ( skulle jag behöva göra bättre också )  får hoppas han kommer tillbaka med en bra känsla så allting kommer kännas lätt ☺️
 
Men jag och Franz ska sympati hoppa lite imorgon innan tävlingarna , de ska bli kul ! Han är så rolig att hoppa . 
 
go Natt ! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0