Tips och idéer!

 
Ikväll har jag varit på en Alexander Zettermans Clinic. Riktigt bra var de.  Vad var de som vad så bra med den ? - jag tyckte man fick så många bra idéer Och tips ! 
Mycket av de han pratade om kände jag igen mig i, att så jobbar jag och de kändes bra att mitt sätt som funkat så bra ändå var ett sätt som han lyfte fram. Nu har jag och Franz en lång väg att vandra en härlig resa framför oss men de kändes bra att höra . 
Han pratade om finess på ytter handen. -tänkte , va fan är finesS?! Men Alex förklarade cad de var , när handen blir för stum måste du göra något . Lirka med den röra på fingrarna , handen ska inte vara stum. 
Träna på att få hästen att vänta, där har jag och Franz massor att jobba med . Franz blir gärna lite 1,2,3 --> hoppa ! Så ibland blir de attack ridning och de kännas inge bra . Blir att jobba mycket markarbete !
 
 
Känner mig grymt taggad på att träna och få jobba lite med alla bra
tips och idéer man fått !! 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0