T-t-t-tiiisdag!

Åh vad de kändes jobbigt att de bara var tisdag idag. Den här veckan kommer nog kännas lång och lite jobbig . Jimmie jobbar eftermiddag så våra rutiner blir väldigt annorlunda , nu måste vi verkligen ta hjälp av våra familjer för att lösa vardagen. Dvs jag ska till stallet ! jag är så otroligt glad att jag har så bra back up när inte vi kan lösa de själva . Alla borde få ha en bra stöttning. Jag fick de bäst jag ❤️
 
 
Måste bara få lätta mitt hjärta lite extra ikväll, mamma ringde imorse och undrade om jag hört att de varit knivbråk på skolan som min äldsta kille går på . Nej jag hade inget hört ! Mamma hade läst de i tidningen och jag som förälder hade inte hört något alls ?! Kände mig då väldigt arg på skolan, men tänkte att jag ringer dit för att kolla så jag inte missat någon information. Men de hade tydligen inte gått ut något , ska vi som föräldrar måsta läsa om incidentet i tidningen? Ska inte vi få veta de först så vi kan få vara beredda på Att svara på alla frågor som kan komma fram.. Men jag måste faktiskt säga att jag kände mig rädd , nu hände bråket på högstadiet som är i andra delen av byggnaden .(min son går lågstadiet ) men ändå ! det kunde ha hänt i matsalen där dom små barnen också äter mat ! De ska absolut inte få hände sånna saker på en skola, men tyvärr händer det och jag tycker bara Glöm inte oss föräldrar ! Jag vill veta , jag har väl ändå rätt att veta.
usch undrar bara vart världen är på väg , knivbråk hot i högstadiet .. tur vi inte har pistoler hemma.  Usch och fy!  Helt plötsligt får mammarollen en större roll ! ibland öppnas de stora vingarna och man vill styra in barnen bakom vingarna och skydda dom ! 
 
 
red Franz idag men de var lite halv bra känsla , han var inte riktigt på topp tror Jag. Kanske han var lite trött .. Tog inte riktigt galoppskänkeln och var lite snubblig. Men han är ändå riktigt härlig att rida. Men tisdagar är sämsta dagen i ridhuset om du inte slutat tidigt och kan rida då, eller om du väntar till halv tio så kan du rida då. Men jag skyndade ut så jag skulle hinna rida innan träningar . Men de var lite rörigt med mycket ponnisar och ponnieföräldrar som var där och byggde fram . Bra träning socialt för Franz men ändå jobbigt när man inte kan rida på som man vill. Bättre lycka imorgon när vi ska hoppa ! Och snart är de erikträningar igen !! Längtar ! Efter Franz var de sten som skulle rastas, satt och tittade på filmer på sten in action och kände mig grymt sugen på att få han i bra kondition och styrka ! såg så bra ut på filmerna , han kan om han vill ! Han var som vanligt lite hungrig men sugen på att få komma ut, han kändes pigg och glad ute på skritturen. Red barbacka vilket är kanske lite modigt då sten inte blivit riden på länge , men de gick bra . Gick lite fort i skritten ibland men de är roligt när han känns så positiv . Längtar tills han är fullt igång och längtar tills han ska vara 100bra . 
 
tack och god natt ! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0