Ännu en helg

ja nu är ännu en helg förbi .. Känns alltid så tungt på söndagar . Speciellt när kvällen kommer och man varvat ner i soffan . Då kommer all måndagsångest ! Men veckan brukar peppar peppar gå snabbt . 
 
Helgen har varit fullspäckad Som vanligt , hoppade Franz igår morse och jag tycker de gick bra . Pushade han lite extra hoppade lite högre så han blev trött , han blev lite bråkig . Men vi löste de och fokus ligger på de positiva ! Att han kämpar på att han inte blir jätte stressad . sakta men säkert börjar puzzlet läggas på plats, varje bit på rätt stället . Men alla vet vi ju att man ibland måste vända och vrida lite på biten innan vi riktigt vet vart den ska sitta . Lite så känner jag med Franz , ibland måste man ändra lite på ridningen . Vända lite på biten och pröva om den passar då. 
Men meD positivitet kommer man långt , inte gräva ner sig på de dåliga utan lyfta de bra!
boosta sig själv borde vi bli bättre på! "Fan vad jag är bra " framför spegeln varje morgon borde man göra. 
Sedan var de hemmatävling, denna tävling var de mindre "jobb" så kunde faktiskt hinna med att kika lite på tävlingen. Det finns så många duktiga ekipage och så många fina hästar ! 
Snart när känslan är inne ska jag också starta med Franz . Det ska bli så roligt ! lagomt till nästa år så hoppas jag Sten är igång så då kan vi också tävla . Puh bäst att spara lite pengar nu så man har råd att vara med . Just nu känner jag mig sugen att bli bäst ! så bäst att träna träna träna .. 
Fick även bra med hjälp av mamma idag när jag red.  Helt underbart att mamma är med och hjälper mig. Hon är en riktig Google-kvinna så hon har alltid bra med tips och övningar som jag brukar prova . Även om jag är 27år så är de jäkligt härligt att ha mamma med ! I hästsporten blir man nog aldrig för gammal för att ha med sig mamma eller pappa, visst har jag väl rätt ? 
 
v 47 är de Erikträning igen , längtar ! Nu känner vi oss taggade . Men först har vi en vecka med jobb och ridning . :) 
 
 
Idag är de farsdag och de ska man fira! En kram till alla underbara pappor där ute .
Min pappa är en super pappa , han ställer upp och han hjälper till med de mesta . Han kan laga bilar , han är jätte bra på att rita och vet ni Han kan rida! han hjälper mig med Sten 2dagar i veckan och jag kunde nog inte ha en bättre hjälp . Sten gillar pappa väldigt mycket han med :)
När Franz blir lite äldre kanske pappa kan hjälpa mig med han . :D 
 
Pappa och Sten 
 
pappa och Franz 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0