nu gör jag slut !

seriöst är det så här
december vädret kommer vara så vill jag inte vara med ! Det är inte en snöflinga så långt som ögat kan se och de regnar ? 10december med storm och regn ! Usch de är så man vill gråta en skvätt . Men jag låtsats att sommaren är på väg . 
 
I måndags var franz halt igen denna gången på frambentet . Hittar ingen svullnad eller sår .. troligtvis en sträckning men man kan aldrig veta säkert . Känns bara så jäkla tråkigt ! Jag ville komma igång med
träningen och utbildningen . Köpte inte en häst somnade skulle vila, de är så tråkigt ! Känner mig verkligen bedrövad . Alltid är de något ! Man kanske skulle börja med en annan sport ? Fast hästarna är mitt liv ❤️
 
 
Till något helt annat . Min äldsta kille har varit på koll hos skolsköterskan för några månader sen, där fick han göra en liten allmän koll. Vikten, synen, längden ..
den första gången var inte jag med utan dom fick gå själva . Men vi fick hem ett papper där det stod att de ville göra en nu synundersökning , då den första inte var tillräcklig. Min spontana tanke var att kanske de var lite pirrigt och han kansne varit lite busig vid första kollen. Men när vi sedan gjorde en ny koll och fick träffa en skolläkare ( en inbokad koll för alla elever ) så fick jag faktiskt se att han har svårt med synen. Med båda ögonen gick de riktigt bra , men när han fick använda ett öga i taget var det helt plötsligt mycket svårare . Det skickades en remiss till ögonmottagningen, där var vi alltså igår då. Linus skötte sig riktigt bra och de började med en vanlig synkoll där de även visade sig att han hade svårt med ett öga i taget . Sedan fick han droppar och vi fick vänta 45min, sedan kollade en läkare med en lampa och lite olika glas .
Då kom smällen han har ett kraftigt brytningsfel , han behöver
glasögon. Det är ABSOLUT inget fel med glasögon , men jag kände mig plötsligt så dum. Jag har aldrig ens tänkt tanken att han kunde ha sett dåligt, ibland har haft han haft jobbigt att koncentrera sig så de kanske haft sina förklaringar ? Ja de är svårt att börja analysera , nu hoppas jag att allt bara går bra och att de ska gå till sig. Han tog de väldigt bra och det kändes som han var stolt över att få glasögon , de gjorde mig väldigt stolt ! Vi åkte direkt efter doktorn till optikern och valde ut glasögon , kan varmt rekommender Smart eye i MVG gallerian . Där är barnglasögon gratis och vill du ha ett par
till får du det paret för
halva priset . Glasögon är inte billigt direkt och de lär väl avverkas ett par under åren. 
❤️
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0