Mina känslor tar över

För alla som inte känner mig måste jag bara säga att jag är en riktig känslobomb. Jag är duktig på att inte visa det, jag vill helst inte prata om hur jag känner . Ibland är det extra jobbigt speciellt om det är något känsligt... varför kan jag inte prata om det för då? jo jag börjar nästan alltid gråta, och det är jätte bra att gråta det har jag lärt mig nu. Men man vill faktiskt inte alltid gråta stå och snora snörvla som ett förkylt litet barn. Det är också svårt när man känner sig lite i mitten av allting, mycket folk runt omkring då vill man inte alltid bryta ihop. Men jag gillar starkt uttrycket "bryta ihop och komma igen"  men ibland bara bryter man ihop och fastnar i det stora hålet.
 
Varför jag tar upp det är för att jag lyckades låta mina känslor ta över idag efter att jag ridit Franz, han har ett litet svårt sätt ibland.Han riktigt drar ner rullgardinen och försvinner i sin egna värld. När det händer så är det egentligen inget som hjälper..vara arg har jag provat och som jag skrev förrut så har det aldrig hjälp , snarare gjort saken värre. Jag vet att det är inget att gräva ner sig i , han är ung och han har stått på lite vila! Men jag vill så mycket och när jag vet att han kan då blir jag extra gråtig. Men jag har verkligen gått in med hela hjärtat i den här hästen, han har säkerligen inte haft det lätt i livet och jag tror att många varit väldigt hårda med honom. Men vi har snart hittat varandra det är jag säker på, tillit tar tid. Och jag vet att han kan och att VI kan, han ger verkligen en underbar känsla när han är på topp. Men mamma sa något bra "bensinen tar slut, och när den gör det så kan man inte fortsätt" så vi ska fylla på med bra bränsle som kommer ta oss hela vägen!  
 
Att vara en tuff tjej är inte lätt och jag vet att jag växer varje dag. När jag fick mitt första barn hände verkligen något med mig. Det var nog då jag vart helt vuxen, att ha ett stort ansvar är det som gjorde att jag växte. Jag tycker att vara hästtjej också har gjort mig till en stark människa, det är också ett stort ansvar och du går in med både hjärta och kropp när du rider! 
Jag ska beskriva mig som en tuff stark och väldigt känslofylld människa med en mes som bor kvar i mig. Det är rakt av vad jag är, det är 100% säkert att jag kommer växa och bli ännu mer säker på mig själv , man lär sig alltid något nytt varje dag. Jag skulle aldrig byta det jag nu har och är , känner mig väldigt rik.
 
Har helt glömt bort men har världens bästa kollega och vän som tar otroligt fina bilder . Här kommer några underbara bilder som jag älskar så !
 
 
 
 
 
Petra Johansson
2014-12-07 @ 22:25:01
URL: http://solskensglad.se/

Väldigt fina bilder! :D

Svar: Tack :) jag gillar dom jätte mycket !
Maria

Josefin J
2014-12-09 @ 15:24:18
URL: http://marrakeshblandannat.blogg.se

Känner igen mig.
Bryter typ ihop bara av tanken att jag framöver kommer behöva ta bort Marre. Blev jätteledsen när Sara E sa att hans foderfickor blivit värre... Nu hoppas jag att de ser bättre ut den 18e då vi ska tillbaka på återbesök. Vill inte skiljas från Marre under 2015!!!! Bättre häst med barnen etc finns de inte. KRAM

Svar: Ja usch det är en jobbigt att tänka så :/ håller tummarna att det ser bättre ut!Kram
Maria




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0