Dagarna flyger iväg!

 Dagarna bara passerar

jag vet inte om man hinner med riktigt . Snart är det julafton, och i år känns de som jag har noll koll på något . Vad ska barnen få i julklapp tex?! Det är ju det värsta ! Jag tycker egentligen inte det ska köpas en massa julklappar , tycker julen är till för att umgås och finna den där lugna sköna friden . Men nu är jsg vuxen och jag vet att det är annorlunda när man är liten. Men för den skullen vill jag inte bara köpa massor av paket , jag vill ge det bästa ! Och jag har inte den blekaste av vad det skulle vara .. 
 
Det bästa i veckan har nog varit att börja rida Franz igen ! Vilken känsla att få rida den fina hästen igen . Men han är nog också lite trött i kropp och knopp för han är inte riktigt på bakbenen som han har varit. Men de är klart, han kanske har gått in i lite vilorytm. Det ska vi ändra på! Jag behöver ju också komma ur vilorytmen och in på 100% igen ! 
 
Världens mesta häst Sten är på gång han med och de känns så himla skönt ! Han är pigg och han känns mycket lyckligare nu när han får jobba igen . Det är klart man blir deppad av att inte få göra de man tycker är kul. Han är super fin att rida nu, och han försöker verkligen ge allt när man ber han. Ska bli kul att få börja hoppa igen ! 
 
Idag fick jag en smärre chock när jag skulle plocka in Sten från hagen! Jag gick från en tom box ut till hagen där jag möts av en tom hage ?!! Vart f*n är min häst ?? Tanken var att någon ridskoleryttare hade tagit in honom .. Att han hamnat någon annanstans! Jag tog upp mobilen för att ringa mamma för de var hon som släppte ut han. Går in igen och i samma veva kommer min älskade sambo in från ett annat håll med min kära häst !! Vilken lycka samtidig som jag ville ge han en smäll! Man kan inte stjäla hästen från mig, jag vart väldigt skrämd . Huvva ! 
 
nu ska jag jag göra natt , imorgon är de fredag ! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

edmali.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv, min vardag som mamma . Mitt stora intresse för mina hästar, kärleken och allt annat som faller mig in. Trevlig läsning !

RSS 2.0